6.4 ערכים (Values)
פרק זה מתאר אוסף של תכונות והתנהגויות שרשות התקשוב הממשלתי תשאף להטמיען בקרב עובדיה ובקרב כלל עובדי אגפי מערכות המידע במשרדי הממשלה.
א. חדשנות
הרשות תפעל ליישום החדשנות כערך ארגוני. היכולת לרתום את החדשנות הקיימת היום בשוק ההייטק בישראל והיכולת למצוא פתרונות חדשים ולחשוב מחוץ לקופסה הן אבני יסוד בפיתוח שירותים דיגיטליים מתקדמים עבור האזרחים והעסקים, והרשות תשאף להנחיל ערך זה בכל אגפי מערכות מידע ומשרדי הממשלה.
ב. שקיפות ושיתוף ציבור
הרשות רואה בשקיפות ערך בעל חשיבות רבה, בהתאם לעקרונות הממשל הפתוח. שקיפות שלטונית ושיתוף הציבור בקבלת ההחלטות מאפשרים קשר ישיר בין הציבור לגופים הציבוריים האמונים על מתן שירות. קבלת החלטות מושכלות המיטיבות עם האזרחים והעסקים מתאפשרת ביתר שאת כאשר השקיפות ושיתוף הציבור מוטמעים כערכי יסוד בעבודת משרדי הממשלה.
ג. מקצוענות ומצוינות
הרשות תפעל לקידום המקצוענות והמצוינות של המשאב האנושי, מתוך הבנה כי שירות איכותי לאזרחים ופיתוח שירותים דיגיטליים חדשניים ואיכותיים מחייבים רמה גבוהה של מקצוענות ומצוינות.
ד. עשייה תחילה
הרשות מאמינה בתפיסה ובתרבות ארגוניות, המדגישות בראש ובראשונה את חשיבות הביצוע של המשימות ואת העמידה ביעדים ובלוחות הזמנים. הרשות תתמקד בעשייה ובפיתוח של שירותים ופלטפורמות רוחביים, כלים, תהליכי עבודה ומנגנוני משילות; בגיבוש והטמעה של מתודולוגיות ושיטות ניהול; ובפיתוח מנגנוני מדידה, פיקוח ובקרה. כל אלו יתמכו בפעילות אגפי מערכות המידע ואגפי השירות ביחידות הממשלה ויסייעו להם בהשגת יעדיהם ובעמידה בהתחייבויותיהם.
ה. השלם התקשובי
מתוקף תפקידה הייחודי כגוף רוחבי כלל-ממשלתי, תפעל הרשות להטמעת תרבות ארגונית, המדגישה את חשיבות השיתוף ועבודת הצוות. בכך תפעל הרשות לביסוס מערך תקשוב אינטגרטיבי כלל-ממשלתי, המשתמש בתבונה בנכסים דיגיטליים משותפים, מתבסס על מתודולוגיות עבודה רוחביות ואחידות ומשתף בידע ובניסיון הנצבר. הרשות מאמינה בתפיסה ולפיה השלם התקשובי גדול מסך חלקיו. מכאן נגזר שיתוף פעולה הדוק בין הרשות ושותפיה. הרשות תפעל לקידום ערך זה בכל הרבדים: בתוך ובין עובדי הרשות; בין הרשות לאגפי מערכות המידע; בין הרשות לשותפיה הרבים בממשלה ומחוצה לה; בין אגפי מערכות המידע השונים; ובין אגפי מערכות מידע ללקוחותיהם במשרדי הממשלה ובציבור.
ו. שירותיות
הרשות רואה בשירותיות ערך בעל חשיבות רבה ותפעל להטמעת ערך זה בקרב עובדיה, בקרב העובדים באגפי מערכות המידע ובקרב כלל העובדים העוסקים במתן שירות לאזרחים ולעסקים ביחידות הממשלה. הרשות תפעל לקידום ערך השירותיות בכמה מישורים:
- השירות הניתן לאזרחי המדינה והעסקים באמצעות יחידות הממשלה.
- השירות שאגפי מערכות המידע ביחידות הממשלה מספקים ללקוחותיהם (עובדי יחידות הממשלה, גורמים מחוץ לממשלה המקבלים שירותים מהממשלה וכד').
- השירות שרשות התקשוב הממשלתי נותנת לגופי הממשלה השונים.
- העלאת המודעות למתן שירות איכותי וקידום תודעת השירות בקרב עובדי מערך התקשוב ובקרב נותני שירותים בממשלה.
- פיתוח מדדי שירות.
- הגדרת "אמנת שירות" (SLA) מול מקבלי השירותים השונים (בממשלה ובציבור).